Results 1 to 20 of 20
  1. #1

    Default Let's introduce Focus !

    Focus Home Interactive has become, in just a few years one of the leading publishers and distributors of PC games in France.
    Focus Home Interactive is critically acclaimed and recognized for its savoir-faire and the numerous successes the company has achieved since its creation.
    The company's catalogue includes best-seller series like TrackMania, Cycling Manager, Cossacks, Runaway... Focus has discovered and supported a large number of games, many of which have become references on the PC game market.

    Focus has released in France the following Adventure titles :
    - Runaway from Pendulo Studios
    - 80 Days from Frogwares
    - The Moment of Silence and Mystery of The Druids from House ou Tales
    - The Westerner from Revistronic
    - Tony Tough from Prograph

    Coming soon...
    - Runaway 2 from Pendulo Studios
    - Sherlock Holmes : The Awaken from Frogwares
    - ... to be announced !

    Waiting for your questions !

    Sebastien
    Senior Product Manager
    www.focus-home.com

  2. #2

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Hello.

    And thanks for coming, it is great to have you here.

    Je voudrai dire aussi que les visiteurs français peuvent écire en français sur ce forum, Focus étant une société française Pour ceux qui parle les deux langues et qui le peuvent n'éhsiter pas a poser la question en anglias pour la rendre accessible au plus grand nombre.

    I will start with a pure french question about voice casting, I just would like to know if you already had tried to have Mr Roger Carel on board the french voice of game, he's made some much voice many being well know like C3-PO on starwares, Porcinet, Alf, Maestrao in the Once upon a Time series, and so on, it would really be nice to have him in a french game someday. ANd since I've met him one day, he seems to be a really nice person.

  3. #3

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Hi Wedge,

    Voice casting is an interesting subject in the videogames industry. Some huge projects don't care about localization and actors.
    It's quite difficult to find the good actor because of schedule, money, and so on...
    Some actors are very efficient and bring his own touch for some characters but don't forget people who are working hard and deep for the texts, dialogues, and cultural referencees.
    The french actor you are speaking about could be interesting for his talent and for humoristic projects. I don't know him personnally but it could be funny !

  4. #4

    Default Re: Let's introduce Focus !

    ok I hope some others will post here

    So let's continue with something more general, what have done Focus since it's been created, because I think that at the very begining Focus what led Focus to publish games? And most of all Adventure games ?

    Is there any regrets on some games that have been previously released by Focus or games titles that you would have liked to see published by Focus?

  5. #5

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Quote Originally Posted by wedge
    what have done Focus since it's been created, because I think that at the very begining Focus what led Focus to publish games? And most of all Adventure games ?
    We spend our times in our office playing, sleeping and drinking beers... just kidding...
    We are publishing many different games, very different kinds of games and we are keeping our history for us ... we will published a novel about it soon...

    Quote Originally Posted by wedge
    Is there any regrets on some games that have been previously released by Focus or games titles that you would have liked to see published by Focus?
    No regret ... we trusted in all the projects which have been in our hands...
    Games to see published by focus ? not enough places there ...

  6. #6

    Default Re: Let's introduce Focus !

    okay so what is about the future we already now about Runaway 2 trailer coming this december what about next titles can we expect new exciting announcements soon ?

  7. #7

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Salut Sébastien,
    Je voudrais d'abords tirer un grand coup de chapeau ŕ tous les participants de cette conférence, qui permet, je l'espčre, de faire avancé le jeu d'aventure. Si besoin il y a !?. Ce qui m'amčne ŕ la question suivante : quel place donnez vous aux jeux d'aventures, dans votre société, et, avez-vous l'intention de prendre une place de plus en plus importante dans cette catégorie ?
    Et si oui, de quel maničre ?

  8. #8

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Of course, we are very proud to work on Runaway 2 from Pendulo Studios. We are also happy to continue our partnership with Wael from Frogwares for Sherlock Holmes The Awaken. There is no announcement to do tonight... maybe soon in the next coming weeks !

  9. #9

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Quote Originally Posted by freeman
    Salut Sébastien,
    Je voudrais d'abords tirer un grand coup de chapeau ŕ tous les participants de cette conférence, qui permet, je l'espčre, de faire avancé le jeu d'aventure. Si besoin il y a !?. Ce qui m'amčne ŕ la question suivante : quel place donnez vous aux jeux d'aventures, dans votre société, et, avez-vous l'intention de prendre une place de plus en plus importante dans cette catégorie ?
    Et si oui, de quel maničre ?
    Salut Freeman,
    Les jeux d'aventure tiennent une place trčs importante dans nos bureaux ! En face de moi j'ai notre webmaster qui a des posters originaux de Monley Island, du manoir de morteville et autres jeux d'aventure cultes old school !
    Plus sérieusement, on ne cherche pas ŕ se positionner sur un genre ou ŕ réfléchir en terme de parts de marché... sinon notre boss n'aurait jamais pris les risques que sont "pour certains grands penseurs du jeu vidéo" certains jeux de sport, certains jeux d'aventure en 2D ou des jeux vidéo tout simplement...
    Je parle au nom de mes collčgues (pas forcément nombreux mais assez pour me faire mal si je raconte n'importe quoi) : on est surtout interessé par des bons jeux ! Nous sommes tous joueurs ... plus ou moins fair play ... plus ou moins bons joueurs...
    Les jeux d'aventure ont une place particuličre chez nous car on a tous joué ŕ Maniac Mansion, Day of The Tentacle, Gabriel Knight et shame on me pour tous ceux que je ne citerais pas ici...

  10. #10

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Hello Sebastien,

    Focus est une des plus grandes entreprises dans l’industrie du jeux vidéo, dans le panorama internationale, ce qui nous congratule énormément, contemplez vous la possibilité de faire vos jeux en format DVD pour jouer sur tous les support DVD, PC, TV, etc. ?

    Du coté jeux d’aventures, raison pour laquelle nous sommes lŕ, nous trouvons des réussites brillantes : Runaway, Tony Tough, TMOS et The Westerner (malgré les « bugs » trčs bien patch), Sherlock Holmes et pas autant le dernier 80 Jours, sűrement du a la manque de temps pour impositions de merchandising. Vous avez en projet un nouveau Sherlock, pouvez vous nous avancer quelque chose sur l’histoire, ŕ quel point d’avancement vous en ętes et pour quand il faut l’attendre ? Sera-t-il en 1er ou 3eme personne ? 3D full ?

    J’espčre ne pas avoir été trčs abusive

  11. #11

    Default Re: Let's introduce Focus !

    @jon juste pour dire les notes de 80 Jours sont pas extraordinaire sur les sites généralistes (trop de comparaison a des doom 3 ou autre "démo technologique" mais je pense qu'il a un assez bon accueil du public

  12. #12
    Rank: Regular
    • Join Date: Nov 2005
    • Posts: 84

    Default focus

    You will publish two great game. What do you think, which one get more success, the classical Runaway 2 or the modern 80 days?

  13. #13

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Hello Jon,

    Merci pour Focus. C'est presque abusée !
    Formats : nos jeux sont exclusivement sur pc cd-rom.
    Je t'invite sur le forum de Wael qui etait présent hier ici.
    Bientot plus d'infos !

    Hello Tomsess,
    I bet on ... both ...
    What about you ?

  14. #14

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Quote Originally Posted by wedge
    @jon juste pour dire les notes de 80 Jours sont pas extraordinaire sur les sites généralistes (trop de comparaison a des doom 3 ou autre "démo technologique" mais je pense qu'il a un assez bon accueil du public
    wedge,

    Tu est toujours trčs gentil, mais l’évident c’est l’évident. C’est pas le moment ni le lieu adéquat pour cette discussion qui pourrait nous prendre un bon moment. Et je crois que ce pas question de dorer la pilule si elle est noire.

    Je voudrai que tous les jeux d’aventures made in France, faits par des Français soient (des gens qui travaillent en France) véritables réussites.

    Voilŕ, merci encore ŕ toi, wedge. J

  15. #15

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Sébastien, j'ai une question ,peut-ętre, un peu plus personnelle, comme cela, ça n'engage que toi, et tu seras ŕ l'abris de tes collégue !?
    Sur quels critaires attaches tu le plus d'importance ddans un jeu d'aventure ?
    Et maintenant moins personnelle, sur quels critaires, Focus, décide d'éditer un jeu plutôt qu'un autre ?
    Merci.

  16. #16

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Quote Originally Posted by jon
    Quote Originally Posted by wedge
    @jon juste pour dire les notes de 80 Jours sont pas extraordinaire sur les sites généralistes (trop de comparaison a des doom 3 ou autre "démo technologique" mais je pense qu'il a un assez bon accueil du public
    wedge,

    Tu est toujours trčs gentil, mais l’évident c’est l’évident. C’est pas le moment ni le lieu adéquat pour cette discussion qui pourrait nous prendre un bon moment. Et je crois que ce pas question de dorer la pilule si elle est noire.

    Je voudrai que tous les jeux d’aventures made in France, faits par des Français soient (des gens qui travaillent en France) véritables réussites.

    Voilŕ, merci encore ŕ toi, wedge. J
    Mais le jeu est pas francais il est ukrainien meme si le PDg est français, et je dis pas ca spécialement pour faire plaisir, c'est ce que j'en ai lu dans les forums français c'est tout aprčs chacun ŕ son avis et je le respecte

  17. #17
    Rank: Regular
    • Join Date: Nov 2005
    • Posts: 84

    Default introduce

    I think 80 Days, but I would be more glad if Runaway 2 ;D

  18. #18

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Quote Originally Posted by freeman
    Sébastien, j'ai une question ,peut-ętre, un peu plus personnelle, comme cela, ça n'engage que toi, et tu seras ŕ l'abris de tes collégue !?
    Sur quels critaires attaches tu le plus d'importance ddans un jeu d'aventure ?
    Et maintenant moins personnelle, sur quels critaires, Focus, décide d'éditer un jeu plutôt qu'un autre ?
    Merci.
    Si c'est perso ! Je dirais les jeux d'aventure comiques... des puzzles ŕ mon niveau...
    Pour Focus ... Pareil en mieux !

  19. #19

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Quote Originally Posted by Tomsess
    I think 80 Days, but I would be more glad if Runaway 2 ;D
    Thanks a lot for both !

  20. #20
    Rank: Wanderer
    • Join Date: Aug 2005
    • Posts: 39

    Default Re: Let's introduce Focus !

    Hi Sebby,

    I hope I'm not too late to join the fun :P

    With Focus starting to publish games in new countries (80 days in the UK,...), isn't it difficult to manage different localization studios, different releases, and check on the quality of the all these small elements that make up an excellent release? ;-)

Similar Threads

  1. YouPwndMe
    By YouPwndMe in forum Rejected Applications
    Replies: 3
    Last Post: 11-07-2009, 02:35 PM
  2. [ACCEPTED] : Unban Request - Mr_dr4g0n_FTW
    By Mr_Dr4g0n_FTW in forum Accepted Requests
    Replies: 3
    Last Post: 07-07-2009, 01:57 PM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •